پروژه های شرکت های عضو
 
توسعه میدان نفتی آذر " فاز اول "
 

توسعه میدان نفتی آذر " فاز اول "

شنبه، 24 شهریور 1403 | Article Rating
  • طرح : توسعه میدان نفتی آذر (فاز اول)
  • کارفرما : شرکت مهندسی و توسعه نفت
  • قالب قرارداد : بیع متقابل (Buy Back)
  • مبلغ سرمایه گذاری شده :  1،443 میلیون یورو
  • تحقق تولید اولیه  : اسفند 95

 

  • اهداف طرح کلی :

مرحله اول (توليد زودهنگام): هدف آن توليد نفت با ساخت حداقل تاسيسات سطح‌الارضي و با شروع توليد با دبي 30 هزار بشكه نفت در روز كه اين مرحله شامل حفاري 10 حلقه چاه، ساخت تفكيك‌گر مرحله اول و احداث 130 كيلومتر خط لوله انتقال نفت 16 اينچ به واحد بهره‌برداري دهلران است كه در ارديبهشت سال 96 محقق گرديد.

مرحله دوم (توليد نهایی): هدف در آن افزايش توليد به ميزان 35 هزار بشكه نفت (جمعا 65 هزار بشكه) در روز مي‌باشد. اين مرحله شامل حفاري 9 حلقه چاه توليدي، 1 حلقه چاه تزريق پساب، احداث واحد فرآورش مركزي با ظرفيت 71,500 بشكه نفت در روز، احداث 130 کیلومتر خط لوله گاز 16 اینچ و احداث حدود 63 كيلومتر خط انتقال نفت 16 اينچ از دهلران به ابتداي خط انتقال نفت چشمه خوش است كه تست توليد در دي ماه 1399 با موفقيت به اتمام رسيد.

 

  • موقعیت جغرافیایی :

ميدان نفتي آذر واقع در بلوك اناران، يكي از 15 بلوك اكتشافي مديريت اكتشاف مي باشد، كه  مساحت تاقديس بدره-آذر در حدود 200 كيلومتر مربع (دو سوم در خاك عراق) و با امتداد شمال غربي- جنوب شرقي داراي طولي در حدود 29 كيلومتر در افق ايلام مي‌باشد كه حدود به 13 كيلومتر آن در كشور ايران قرار دارد. اين ميدان مشترك در استان ايلام واقع شده كه در حدود 3/1 ذخاير آن در ايران و 3/2 باقيمانده آن در عراق قرار دارد.

تصاویر
  • توسعه میدان نفتی آذر " فاز اول "
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
Empty
Click + to add content
ارتباط با ما

شماره تماس مستقیم

021-86096690

پست الکترونیک:

info@oilepf.com

آدرس:

تهران، خیابان کارگر شمالی، رو به روی کوچه نهم، دانشکده فنی تهران، انستیتو مهندسی نفت، طبقه 6


انجمن شرکت های اکتشاف و تولید

انجمنی حرفه‌ای و غیردولتی است که چارچوب همکاری و تعامل میان شرکت‌های عضو را برای توسعه صنعت اکتشاف و تولیددر راستای انجام وظایف حرفه‌ای اعضاء به منظور اعتلاء صنعت نفت ایران توجه به ايفای نقش مسئوليتهای اجتماعی، حراست از محیط‌زیست و سرمایه‌های ملی و صیانت از منافع ملی مطابق با ماموریت‌های مندرج در اساسنامه فراهم می‌نماید.

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی از طریق لینک زیر دنبال کنید و از نظرات خود بهرمند سازید :

کلیه حقوق قانونی وبسایت متعلق به انجمن شرکتهای اکتشاف و تولید  است