اخبار و مقالات
 

 
سازوکار تسریع توسعه میدان‌های نفت و گاز تعیین شد
 

سازوکار تسریع توسعه میدان‌های نفت و گاز تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازوکارهای مورد نیاز برای مولدسازی ذخایر نفت و گاز کشور، سرعت بخشی به توسعه میدان‌های نفت و گاز و اصلاح رابطه مالی دولت با شرکت ملی نفت را تعیین کردند.
یکشنبه، 09 مهر 1402 | Article Rating

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر روز شنبه (هشتم مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (الف) ماده ۱۵ این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (الف) ماده ۱۵ برنامه هفتم توسعه به منظور مولدسازی ذخایر نفت و گاز کشور، سرعت بخشی به توسعه میدان‌های نفت و گاز و اصلاح رابطه مالی دولت با شرکت ملی نفت اقدام‌های زیر انجام می‌شود:

الف. وزارت نفت مکلف است درباره میدان‌های در حال بهره‌برداری و یا دارای قرارداد توسعه فعلی، نسبت به عقد قرارداد مجزا با شرکت ملی نفت و دیگر شرکت‌های اکتشاف، تولید و بهره‌برداری نفت و گاز در قالب قرارداد بلندمدت به تفکیک میدان / مخزن نفت و گاز و در چارچوب شرایط عمومی، ساختار و الگوی قراردادهای بالادستی نفتی و گازی با تصویب شورای اقتصاد اقدام کند.

نمایندگان درباره اینکه هیئت نظارت بر منابع نفتی، مسئول ارزیابی قراردادهای نفتی و گازی می‌شوند را با ۱۲۹ رأی موافق تصویب کردند.

 

 

تصاویر
  • سازوکار تسریع توسعه میدان‌های نفت و گاز تعیین شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

Empty
Click + to add content
ارتباط با ما

شماره تماس مستقیم

021-86096690

پست الکترونیک:

info@oilepf.com

آدرس:

تهران، خیابان کارگر شمالی، رو به روی کوچه نهم، دانشکده فنی تهران، انستیتو مهندسی نفت، طبقه 6


انجمن شرکت های اکتشاف و تولید

انجمنی حرفه‌ای و غیردولتی است که چارچوب همکاری و تعامل میان شرکت‌های عضو را برای توسعه صنعت اکتشاف و تولیددر راستای انجام وظایف حرفه‌ای اعضاء به منظور اعتلاء صنعت نفت ایران توجه به ايفای نقش مسئوليتهای اجتماعی، حراست از محیط‌زیست و سرمایه‌های ملی و صیانت از منافع ملی مطابق با ماموریت‌های مندرج در اساسنامه فراهم می‌نماید.

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی از طریق لینک زیر دنبال کنید و از نظرات خود بهرمند سازید :

کلیه حقوق قانونی وبسایت متعلق به انجمن شرکتهای اکتشاف و تولید  است