اخبار و مقالات
 

 
اخبار حوزه نفت و گاز
آیین امضای قراردادهای توسعه ۶ میدان‌ نفتی به ارزش ۱۳ میلیارد دلار
گروه عکس: آیین امضای قراردادهای توسعه ۶ میدان‌ نفتی به ارزش ۱۳ میلیار دلار و با افزایش تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت امروز (یکشنبه، ۲۷ اسفندماه) با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری و جواد اوجی، وزیر نفت در محل برگزاری نشست‌های تخصصی شرکت ملی...
دوشنبه، 28 اسفند 1402 - 14:37
برگزاری همایش سرمایه گذاری و خرید تضمینی بلند مدت خدمت دکل های دریایی و خشکی
برگزاری همایش سرمایه گذاری و خرید تضمینی بلند مدت خدمت دکل های دریایی و خشکی با میزبانی شرکت ملی نفت ایران در سالن همایش های کوشک، در روز سه شنبه مورخ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲.
ﺳﻪشنبه، 03 بهمن 1402 - 21:07
راه‌اندازی میادین نفتی و گازی دیجیتال با مشارکت چین
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران بر اهتمام این شرکت به حل چالش‌ها با استفاده از فناوری‌های دیجیتال و هوشمند‌سازی میادین تاکید کرد و گفت: با استفاده از این فناوری‌ها ارزش افزوده چشمگیری ایجاد می شود.
پنجشنبه، 16 آذر 1402 - 18:09
افزایش ۱۱هزار بشکه ای تولید روزانه نفت/فاز دوم توسعه میدان دانان به بهره‌برداری رسید
تولید نفت مناطق مرکزی ایران با جریان‌دهی و راه‌اندازی ۱۱ حلقه چاه جدید در میدان نفتی دانان روزانه حدود ۱۱ هزار بشکه نفت افزوده شد.
شنبه، 04 آذر 1402 - 23:40
عددهای مهم نفتی بودجه ۱۴۰۳
عددهای مهم نفتی بودجه ۱۴۰۳ به گزارش #انرژی_پرس، لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، ۲۴۶۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. میزان درآمدهای حاصل از فروش نفت، فرآورده‌ نفتی و گاز با ۸.۱ درصد کاهش از ۶۰۳ هزار میلیارد تومان به ۵۵۴ هزار میلیارد توما...
پنجشنبه، 02 آذر 1402 - 18:28
تعمیرات اساسی سکوهای گازی پارس جنوبی به‌پایان رسید
میدان گازی پارس جنوبی با سهم ۷۰درصدی در تأمین گاز کشور، با به‌پایان رسیدن تعمیرات اساسی سکوها، برای زمستان آماده شد.
یکشنبه، 14 آبان 1402 - 16:09
تولید تجمعی ۴۵۰ هزار بشکه نفت از میدان سپهر و جفیر در یک‌ماه
میزان تولید تجمعی نفت از میدان نفتی سپهر و جفیر که حدود یک‌ماه است به تولید رسیده، تاکنون به بیش از ۴۵۰ هزار بشکه نفت رسیده و تولید نفت از این میدان با تولید متوسط روزانه ۲۱ هزار بشکه ادامه دارد.
شنبه، 13 آبان 1402 - 13:49
ناترازی انرژی چالشی ملی است/ لزوم بازنگری در حکمرانی منابع و مصارف انرژی
یک کارشناس انرژی گفت: مسئله ناترازی گاز و برق و مشکلات تأمین بنزین و گازوئیل زیبنده کشور ما نیست که در اینجا باید به این نکته توجه کنیم مشکل ناترازی گاز به چندین دلیل تنها مشکل شرکت ملی گاز یا وزارت نفت نبوده و مشکلی در سطح ملی است.
ﺳﻪشنبه، 09 آبان 1402 - 14:04
مذاکره برای راه‌اندازی کریدور گازی شمال به جنوب در منطقه آسیای مرکزی
وزیر نفت با اشاره به وجود خط لوله موجود در مسیر کشورهای روسیه به قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان و ایران گفت: برگزاری بیست‌ودومین نشست شورای نخست‌وزیران سازمان همکاری‌های شانگهای فرصتی مناسب برای رسیدن به توافقی چندجانبه درباره ترانزیت گاز و راه‌اندازی...
چهارشنبه، 03 آبان 1402 - 16:56
کارگروه تخصصی مشترک نفتی ایران و بلاروس تشکیل می‌شود
تشکیل کارگروه تخصصی مشترک در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی ایران و بلاروس در دیدار معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت و مدیرعامل شرکت بل‌نفت‌خیم مورد تأکید دو طرف قرار گرفت.
چهارشنبه، 26 مهر 1402 - 09:20
نشست هیئت‌ عالی فنی تخصصی مدیریت پروژه صنعت نفت برگزار شد
نشست هیئت‌ عالی فنی تخصصی مدیریت پروژه صنعت نفت با حضور مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت و مدیران ارشد از چهار شرکت اصلی برگزار شد.
شنبه، 22 مهر 1402 - 13:06
تولید نفت از میدان نفتی سپهر - جفیر آغاز شد
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از آغاز تولید نفت از میدان نفتی سپهر-جفیر در استان خوزستان خبر داد و گفت: در نیمه مهرماه ۱۴۰۲، روزانه ۲۱ هزار بشکه نفت از این میدان تولید شده به واحد فرآوری غرب کارون تحویل می شود.
دوشنبه، 17 مهر 1402 - 15:10
آمادگی شرکت‌های اویک و طراحی و مهندسی صنایع انرژی برای مشارکت در پروژه ایران ال‌ان‌جی
نشست بررسی پیشنهاد مشارکت اویک و شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) در پروژه ایران ال‌ان‌جی در چارچوب راهبرد استفاده حداکثری از توان شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت برگزار شد.
دوشنبه، 17 مهر 1402 - 15:07
سازوکار تسریع توسعه میدان‌های نفت و گاز تعیین شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازوکارهای مورد نیاز برای مولدسازی ذخایر نفت و گاز کشور، سرعت بخشی به توسعه میدان‌های نفت و گاز و اصلاح رابطه مالی دولت با شرکت ملی نفت را تعیین کردند.
یکشنبه، 09 مهر 1402 - 13:43
طرح توسعه میدان گازی توس کلید خورد
گام نخست توسعه میدان گازی توس در شمال‌شرق کشور با هدف تولید روزانه ۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی آغاز شد.
دوشنبه، 03 مهر 1402 - 13:19
خط لوله گاز چلوند - اردبیل تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد/ افزایش پایداری و انعطاف شبکه گاز در شمال غرب کشور
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران پروژه احداث خط لوله انتقال گاز چلوند - اردبیل را یکی از پروژه‌های مهم برای پایداری شبکه گاز کشور دانست و گفت: این خط لوله که تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
دوشنبه، 03 مهر 1402 - 10:49
سهم ۲۴ درصدی افزایش تولید و صادرات نفت در رشد اقتصادی ایران
بخش نفت در بهار سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱، افزایش ۳۶۸ درصدی داشته و بیش از ۲۴ درصد از رشد تولید ناخالص داخلی در بهار امسال مربوط به افزایش تولید و صادرات نفت بوده است.
دوشنبه، 03 مهر 1402 - 10:48
دومین رویداد پتروتک در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد
دومین رویداد پتروتک همزمان با هفته پژوهش از سوی پژوهشگاه صنعت نفت و با مشارکت و حمایت معاونت مهندسی پژوهش و فناوری وزارت نفت، دانشگاه صنعت نفت و شرکت‌های اصلی و تابع وزارت نفت آذرماه امسال برگزار می‌شود.
ﺳﻪشنبه، 28 شهریور 1402 - 11:41
ظرفیت تولید ۷۳۰ میلیون مترمکعبی تولید گاز از پارس جنوبی در زمستان ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه ظرفیت تولید گاز ایران از بزرگ‌ترین میدان مشترک گازی جهان در زمستان به بالای ۷۳۰ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد، گفت: در مجموع با بهره‌برداری از چند حلقه چاه فاز ۱۱، تعدادی از چاه‌های سکوی ۱۳A و خط لوله جدی...
ﺳﻪشنبه، 28 شهریور 1402 - 11:39
هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست آغاز به‌کار کرد
هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با رویکرد توسعه تکمیل زنجیره ارزش، حمایت از تولید ملی و رونق ساخت داخل در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد.
دوشنبه، 27 شهریور 1402 - 13:22
صفحه 1 از 3ابتدا   قبلی   [1]  2  3  بعدی   انتها   
Empty
Click + to add content
ارتباط با ما

شماره تماس مستقیم

021-86096690

پست الکترونیک:

info@oilepf.com

آدرس:

تهران، خیابان کارگر شمالی، رو به روی کوچه نهم، دانشکده فنی تهران، انستیتو مهندسی نفت، طبقه 6


انجمن شرکت های اکتشاف و تولید

انجمنی حرفه‌ای و غیردولتی است که چارچوب همکاری و تعامل میان شرکت‌های عضو را برای توسعه صنعت اکتشاف و تولیددر راستای انجام وظایف حرفه‌ای اعضاء به منظور اعتلاء صنعت نفت ایران توجه به ايفای نقش مسئوليتهای اجتماعی، حراست از محیط‌زیست و سرمایه‌های ملی و صیانت از منافع ملی مطابق با ماموریت‌های مندرج در اساسنامه فراهم می‌نماید.

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی از طریق لینک زیر دنبال کنید و از نظرات خود بهرمند سازید :

کلیه حقوق قانونی وبسایت متعلق به انجمن شرکتهای اکتشاف و تولید  است